Popisky zboží
Jednu z nejdůležitějších částí webových prezentací tvoří popisky zboží. Častým nešvarem je vychrlit hromadu klíčových slov u každého výrobku tak, že to zájemce o koupi spíš odradí. Velice brzy vás prokoukne, napadne ho, že text není přirozený, že je násilně komprimovaný. Weby netvoříme pro roboty, ale pro zákazníky, lidé zkrátka ocení texty stručné, věcné, výstižné, a hlavně pravdivé. Vyhledávače navíc zvládají časování i skloňování a pracují i kontextově, tedy dokážou si klíčová slova sami dosadit, i když nejsou přímo součástí psaného textu. A tučné zvýraznění klíčových slov je vhodné maximálně pro čtenáře, vyhledávače důraz ve formě textu „strong“ rozhodně ignorují.
Titulky
Titulek označovaný HTML značkami jako „title“ má na rozdíl od ostatních meta tagů značný význam. Paradoxem je, že titulky ponechávají majitelé webvých portálů většinou na SEO specialistech, ovšem měli by je mít pod palcem pisatelé textů – copywriteři. Někteří odborníci v této problematice kovaní přirovnávají titulek k prosklené vitríně – k výkladní skříni dotyčného webu. Do výkladní skříně obchodů odjakživa patřily ty nejlepší vychytávky, aby přitáhly pozornost, a totéž lze očekávat od titulků. Cílem je tedy vytvořit text poměrně stručný, ovšem jasný, čtivý, poutavý, zkrátka aby vás na první pohled upoutal. Jedním z příkladů může být titulek ve stylu: „Komplexní návod jak vyměnit v autě motorový olej – značkové oleje“. Jestliže zájemce o tuto službu a zakoupení výrobku zadá do vyhledávače např. termín „výměna značkového oleje“, obecně vám vyhledávač vyhodnotí desítky různých textů ve smyslu „výměna olejů a filtrů, výměna oleje v automatu, vstup do diskuse, vysoká cena servisu, atd. A váš text se mezi nimi může dokonale vyjímat.
Stromové uspořádání webstránek
Produktoví designéři a SEO konzultanti musí spolupracovat s oddělením copywritingu SEO, jehož specialisté zajistí atraktivní názvy pro jednotlivé kategorie zboží. Rozhodně lépe zní termín „dámské carvingové lyže“, než „naše výrobky“. Dále dbejte na to, aby pro vyhledávaná synonyma výrazů byla vyhodnocena pouze jedna kategorie, např. pro mrazicí boxy a mrazáky pouze „mrazicí boxy“, anebo pro oděvy a oblečení a šaty pouze „oděvy“.