Kdykoliv něco od někoho potřebujeme, sháníme to. A když něco sháníme a je více nabídek, pak si z nich pochopitelně nejspíše vybereme tu nejvýhodnější. Čemuž rozumí každý z nás. Jenže naše kritéria výběru nejsou vždy nejdokonalejší, někdy se mýlíme a někdy třeba také sázíme na laciné pozlátko, čímž si můžeme i uškodit. A chcete-li, abych vám uvedl příklad, máte to mít. Vezměte si, že sháním nějaký výrobek. Internet mi ukáže několik firem, jež by mi ho mohly poskytnout, a je na mně, abych si z nich vybral. A co v tu chvíli vezmu v potaz? Obvykle cenu, ale nejen tu. Cena je totiž jenom jedním z důležitých parametrů.
A jsou tu i další okolnosti, které mne ovlivňují nebo mohou ovlivnit. Rozhoduji se třeba podle toho, jaké má která firma renomé, jak dlouhou a úspěšnou má tradici, co se říká o ní a jejích službách, jaké jsou dejme tomu doručovací podmínky a podobně. A podle čeho se také dost lidí rozhoduje? Třeba i podle toho, kde tato sídlí a jak její sídlo vypadá. Protože je jasné, že firma s honosným sídlem vypadá dobře, zatímco ta v omšelé budově ne, že ta z velkého města vzbudí víc důvěry než nějaká venkovská konkurence.
A na to doplácejí firmy z periferie, jejichž majitelé nedokázali sehnat dobré sídlo nebo na tomto chtěli nebo musí šetřit. Protože je často předběhnou ti, kdo mají lepší sídlo a lépe tak před lidmi vypadají. I když jsou poskytované služby stejné nebo dokonce mohou být ty od hůře vypadajících firem i lepší. A tak chtějí podnikatelé co nejlépe vypadající firemní sídla. A když si je nemohou dovolit, poslouží jim dobře klidně i virtuální sídlo pro OSVČ. Které vypadá skvěle, a přitom není vůbec drahé. Protože tu má firma jenom adresu v objektu jiného majitele a využívá jen omezený okruh služeb, což stačí k tomu, aby se firma zviditelnila a splnila předepsané požadavky. A proč by tedy měla platit za firemní sídlo víc?